درب اتاقی با کیفیت آتاردرب سلماس-درب شیراز-نمایندگی غفاری

معرفی انواع درب ضد سرقت

در این مقاله از راهنمای خرید درب سرقت نمایشگاه آذران (نمایندگی درب آتاردرب و سهند درب سلماس) به معرفی انواع درب ضد سرقت موجود در بازار، و مهم‌ترین ویژگی‌های یک درب ضدسرقت باکیفیت نکاتی را بیان کرده ایم.

درب اصولا ساختاری است که وجود آن در مدخل ورودی سازه ضمن افزایش ایمنی ساختمان، موجب جلوگیری از ورود گرما و سرما و آلودگی به داخل می‌شود. اما وقتی صحبت از نصب درب ضد سرقت می‌شود؛ باید به ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگر این ساختار نیز توجه کنیم. در واقع آنچه که درب‌ ضد سرقت را از سایر درب‌ها مجزا می‌سازد؛ همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. در این مقاله سعی داریم تا ضمن معرفی انواع درب ضد سرقت در مورد قابلیت‌های این محصول نیز صحبت کنیم.

 آشنایی با انواع درب ضد سرقت

فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌توان بر اساس آن درب‌های ضد سرقت موجود در بازار را دسته‌بندی کرد. یکی از مهم‌ترین آنها جنس بدنه است. برای تشریح انواع درب ضد سرقت بر اساس جنس بدنه بهتر است ابتدا با ساختار این نوع درب‌ها آشنا شوید. به طور کلی درب‌های ضد سرقت دارای یک هسته مرکزی هستند که برای تقویت میزان استحکام درب، از ورقه‌های فولادی ساخته می‌شوند و یک بخش روکش مانند دارند که هم ظاهر درب را زیبا می‌کند و هم بسته به جنس متریال استفاده شده در تولید آن، می‌تواند استقامت درب را افزایش دهد. انواع درب ضد سرقت بر اساس جنس بدنه به شرح زیر است:

درب ضدسرقت چوبی :

هسته مرکزی این نوع درب‌های ضد سرقت از چوب راش، چوب گردو، چوب صنوبر، چوب گیلاس و سایر چوب‌های مستحکم و متراکم ساخته می‌شود. برای اینکه مقاومت درب در برابر آتش افزایش پیدا کند؛ از دو ورق فولادی برای پشتیبانی هسته چوبی آن استفاده می‌شود.

درب ضد سرقت چوبی

درب ضد سرقت رویه فلزی :

فلز استنلس استیل یا استیل ضد زنگ ماده‌ای است که از آن برای ساخت قسمت داخلی این درب‌ها استفاده می‌شود. البته در برخی از درب‌های درجه دو که عموما محصول کشور چین هستند و به عنوان درب ضد سرقت رویه فلزی در بازار فروخته می‌شود؛ از فلزاتی با جنس متفاوت و ضعیف‌تر استفاده شده است. وجود فلز در بدنه این درب‌ها موجب شده که از آنها به عنوان بهترین درب ضد سرقت بازار یاد شود. این ماده خاصیت ضد آتش و ضد خش به درب می‌دهد.

درب ضد سرقت رویه فلزی

درب کامپوزیتی :

کامپوزیت ماده‌ای است که قابلیت بالایی در شکل‌دهی دارد و نسبت به چوب و فلز انعطاف‌پذیرتر است. بنابراین یکی از عمده‌ترین تفاوت‌هایی که بین درب‌های ضد سرقت چوبی و فلزی با درب‌های کامپوزیتی وجود دارد این است که درب‌های کامپوزیتی از تنوع طرحی بسیار بالایی برخوردار هستند. قابلیت تعمیرپذیری، خاصیت ضد رطوبت و وزن پایین سه ویژگی دیگر این نوع درب‌ها که به عنوان جدیدترین درب ضد سرقت شناخته می‌شوند، می‌باشند.

علاوه بر پوشش کامپوزیت، ورق‌های فولادی که در بخش مرکزی این درب‌ها کار گذاشته می‌شوند؛ مقاومت درب در برابر ضربه را ارتقاء می‌دهند. علی رغم اینکه این مدل از درب‌های ضد سرقت مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ورود صدا دارند؛ از استحکام کمی در برابر حرارت بالا برخوردار هستند.

درب HDF

پوشش HDF یا همان High Density Fiberboard یک نوع ورق فیبری است که به روش خشک و تحت فشار بالا تولید می‌شود. فرآیند تولید ویژه این ورق‌ها موجب شده که بافت متراکمی پیدا کرده و علاوه بر اینکه گزینه خوبی برای پوشش ظاهری درب‌های ضد سرقت هستند؛ برای درب کمد و کابینت نیز مناسب می‌باشند. ظاهر این نوع از درب‌ها شباهت زیادی به درب‌های چوبی ضد سرقت دارد. در مقایسه با درب‌های کامپوزیتی زیاد متنوع نیستند اما قابلیت ایجاد طرح با استفاده از دستگاه CNC را دارند. تنوع در طرح، مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت و استحکام زیاد در برابر ضربه 3 ویژگی مهم این نوع از درب‌های ضد سرقت محسوب می‌شوند. از پوشش HDF برای ساخت درب های اتاقی نیز استفاده می کنند، به گونه ای که درب اتاقی اچ دی اف طرفداران زیادی دارد.

درب PVC :

پی وی سی در واقع جدیدترین پوششی است که برای تولید درب‌های ضد سرقت از آن استفاده می‌شود. انعطاف‌پذیری این ماده علاوه بر اینکه باعث می‌شود طرح‌های متنوعی روی درب قابل اجرا باشد؛ کیفیت طرح‌های پیاده شده را نیز به شدت افزایش می‌دهد. علی رغم اینکه PVC مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد؛ اما در برابر حرارت و خط و خش نمره خوبی کسب نمی‌کند. اما درب ضد سرقت PVC سهند درب بالاترین کیفیت لازم را دارد.

انواع در ضد سرقت از نظر کشور سازنده

همانطور که اشاره شد فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای دسته‌بندی انواع درب ضد سرقت استفاده کرد. کشور تولیدکننده یکی دیگر از این فاکتورهاست. در حال حاضر 4 نوع درب ضد سرقت در بازار ایران وجود دارد که در کشورهای مختلف جهان تولید می‌شوند. درب‌های ایرانی، درب‌های چینی، درب‌های ترک و درب‌های ایتالیایی این 4 دسته را تشکیل می‌دهند.

معرفی بهترین برند درب ضدسرقت

برای تشخیص اینکه آیا محصول انتخابی ما بهترین برند درب ضد سرقت موجود در بازار است یا خیر؟ باید به چند عامل توجه کنیم. عامل اول جنس متریال و مواد خامی است که در تولید آن به کار رفته است. به طور کلی درب‌های ضد سرقت از دو بخش اصلی به نام‌های هسته مرکزی و روکش بدنه تشکیل شده‌اند. همانطور که اشاره شده می‌توان از مواد اولیه مختلفی به عنوان روکش ظاهری این درب‌ها استفاده کرد.

تشخیص اینکه کدام روکش مناسب برای درب است به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اما بخش اصلی‌تر ماجرا، به هسته مرکزی و ساختار داخلی درب باز می‌گردد. هر چقدر فولاد یا چوبی که در بدنه این درب‌ها به کار رفته است قوی‌تر و مقاوم‌تر باشد؛ طبیعتا وزن کلی درب بیشتر می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با سنجش وزن، بدون در نظر گرفتن ابعاد درب ضد سرقت به کیفیت آن پی ببرید.

اصلی‌ترین ویژگی‌های درب ضد سرقت

همه محصولاتی که در حال حاضر در کارخانه‌های مختلف در سراسر جهان با عنوان در ضد سرقت تولید می‌شوند؛ یک سری ویژگی‌ها و شاخصه‌های منحصربه‌فردی دارند که در درب‌های معمولی نمی‌توانید آنها را بیابید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • استحکام فیزیکی بالا
  • مقاوم در برابر ضربه به دلیل وجود یک ساختار فلزی محکم در بدنه
  • ضد حریق، ضد رطوبت و ضد نفوذ حشرات موذی مانند موریانه
  • مقاوم در برابر ورود گرد و خاک و صدا به داخل ساختمان به دلیل وجود یک نوار پلاستیکی دور چهارچوب درب
  • استفاده از قفل‌ها و یراق‌آلات مستحکم و مقاوم در برابر ضربه در آنها
  • تنوع ظاهری بالا
  • استفاده از پوشش‌های مقاوم در برابر ضربه و خط و خش

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *